Smanjenje konzumiranja slatkih napitaka jedan je od najjednostavnijih i najboljih načina da poboljšate svoje zdravlje, pokazalo je više različitih studija. Tokom perioda od četiri godine, zamena samo jedne porcije zaslađenog napitka ili soka sa nezaslađenim izborom - kao što su voda ili čaj - svakog dana može smanjiti rizik od dijabetesa tipa 2 za do 10%, prema studiji objavljenoj u časopisu Diabetes Care. Pored toga, povećanje konzumacije slatkih pića za više od pola porcije dnevno u periodu od četiri godine povezano je sa 16% većim rizikom od razvoja dijabetesa tipa 2. Studija je obuhvatila skoro 200 000 žena i muškaraca u periodu od 26 godina koji su na svake četiri godine istraživačima dostavljali podatke o svom načinu ishrane i života i zdravstvenom stanju.

Pokazano je da je ispijanje više slatkih napitaka bilo povezano sa većom šansom i za dobijanje na težini i za razvoj dijabetesa tipa 2. Studija sugeriše da su slatka pića povezana sa rizikom od dijabetesa tipa 2 nezavisno od povećanja telesne težine. Promene u telesnoj težini su činile samo oko 28% odnosa između konzumiranja slatkih napitaka i rizika od dijabetesa, što sugeriše da su drugi faktori na delu. Jedna teorija, pišu autori, je da slatka pića mogu dovesti do nakupljanja masti na jetri, što može poremetiti aktivnost insulina.

Istraživači su otkrili da je ispijanje čak 100% voćnog soka povezano sa većim rizikom od dijabetesa, i napisali su u radu da ga treba tretirati više kao zaslađeni napitak nego kao celo voće, koje je hranljivije od soka jer sadrži vlakna. Ispijanje čak i pola porcije veštački zaslađenih napitaka, koji se smatraju dijet verzijama, svakog dana takođe je bilo povezano sa 18% većim rizikom od dijabetesa tokom vremena - čak i većim od rizika povezanog sa slatkim pićima.


Slične objave

Newsletter